NEWS REPORTS

As a growth company, we are always searching to tackle new challenges.

Duurzaam Park Management in Houthalen-Helchteren

Calendar icon18 March 2019

Voor het beheer van twee bedrijventerreinen doet de gemeente Houthalen-Helchteren een beroep op de dienst Park Management van Quares. Eerste schepen Jef Verpoorten licht de samenwerking toe.

Parkmanagement Peer voor duurzaam bedrijventerrein

Calendar icon25 December 2018

Vzw Parkmanagement ziet eind 2018 het levenslicht. De stad en drie bedrijfsleiders van industrieterrein Bokt zetten hun schouders onder deze vzw in samenwerking met Quares. “Het doel is een verduurzaming van het bedrijventerrein”, is burgemeester Steven Matheï (CD&V) duidelijk.

Park Management: hoe beheer je een groot terrein met verschillende bedrijven?

Calendar icon20 December 2018

Zit je met verschillende bedrijven op hetzelfde terrein, dan dienen ongetwijfeld gemeenschappelijke uitdagingen zich aan. Denk maar aan infrastructuur, mobiliteit, inrichting, veiligheid, en nog veel meer. Hoe kan je dit professioneel aanpakken? In dit artikel ontdek je het inspirerende voorbeeld van vzw Industrie Mechelen Noord.

Deze aanpak maakt kantoorverhuur een pak efficiënter, en daar genieten onze huurders mee van

Calendar icon12 December 2018

Stel: je hebt enkele gebouwen in eigendom, en wil deze verhuren als kantoor. Hoe pak je dit aan? We spraken erover met Etion, een vzw die hiervoor reeds 8 jaar professionele hulp inschakelt. Een leerrijk gesprek met Gizy Lamaire, Directeur HR & Asset Management bij Etion.

Bedrijven van jagersborg leggen eisenbundel neer

Calendar icon05 December 2018

Het bestuur van de Ondernemingsvereniging Industrieterrein Jagersborg in Maaseik (OJM) heeft aan de toekomstige burgemeester Tollenaere een memorandum met enkele constructieve standpunten overhandigd. Dit moet vermijden dat er tussen de bedrijven en de overheid problemen van miscommunicatie, wederzijdse frustraties en onbegrip opduiken.

Quares retains its position among the top 3 property manager

Calendar icon29 November 2018

Quares has succeeded in maintaining its position as the number 1 Property Manager for real estate logistics for 6 years in a row. Within the office management sector, Quares is number 1 in the Antwerp region. Our facility management team specialised in retail real estate is capturing third place among city shops.

Mechelen Noord en Zuid overhandigen memorandum aan Bart Somers.

Calendar icon08 November 2018

Bedrijventerreinen Mechelen Noord, Mechelen Zuid en Ragheno liggen in de economische ‘gouden driehoek’. Samen beslaan zij ongeveer 350ha en huisvesten ze meer dan 300 bedrijven. Ze zijn naast uitstekend bereikbaar ook geografisch centraal gelegen. Net die ligging, strategisch tussen Brussel en Antwerpen, vlakbij het op- en afrittencomplex van de E19 en de verbinding met de A12 via de N16, maakt van deze terreinen de ideale vestigingsplaats voor bedrijven.

Quares @ Vastgoedcongres 2018: Gids naar future proof professioneel vastgoed

Calendar icon06 November 2018

Ook professioneel vastgoed moet future proof zijn. Maar wat houdt ‘future proof zijn’ in en wat zijn de standaarden vandaag?

Opruimactie zwerfvuil

Calendar icon27 September 2018

Op donderdag 13 september 2018 werd er voor het eerst de opruimactie ‘zwerfvuil’ georganiseerd op het bedrijventerrein Jagersborg Maaseik. De VZW OJM en Quares namen samen het initiatief om met een aantal firma’s (Bergoens, Leon Peters, Cevan, Deeder Deco, Ophardt, Prooenergy, Stalling de Jagersborg, Publisor, Van Dinter, Decoene Porsch Parts, original Fireworks) de omgeving op te kuisen en dit met hulp van Mooimakers.be.

CMS Belgium schakelt Quares in voor herinrichting en uitbreiding Antwerpse locatie

Calendar icon19 September 2018

Voor de verfraaiing en uitbreiding van hun Antwerpse kantoren deden de advocaten van CMS Belgium een beroep op de geïntegreerde diensten van Quares. Vooral het ‘flexibel meedenken’ van deze gebouwenbeheerder werd geapprecieerd.

Quares lanceert Buurtpreventienetwerk op Industrieterrein Jagersborg

Calendar icon21 August 2018

Sinds kort heeft Quares een What’s App Buurtpreventienetwerk opgericht op Industrieterrein Jagersborg in Maaseik. Het gebruik van WhatsApp-buurtpreventiegroepen worden steeds populairder. Dat deze hun nut bewezen hebben blijkt uit diverse voorbeelden, vandaar dat men op het Maaseiker industrieterrein dit opgericht heeft.

Waarom kiezen voor Quares als Property Manager?

Calendar icon03 July 2018

Als eigenaar streeft u naar een maximale tevredenheid bij uw huurders. Want met tevreden huurders zijn uw inkomsten gegarandeerd, vermijdt u leegstand en behoudt uw pand zijn marktwaarde.

Biovest doet beroep op Quares voor het correctief beheer van de BIOSCAPE campus

Calendar icon26 June 2018

Ontwikkelaar Biovest heeft voor de nieuwe campus ‘Bioscape’ in Zwijnaarde, Quares aangeduid als partner voor de aansturing van het correctief beheer. Dankzij deze samenwerking hebben de gevestigde bedrijven de garantie dat de door hun gebruikte ruimtes ten allen tijde aan het overeengekomen kwaliteitsniveau zullen voldoen. Biovest op zijn beurt kan verzekerd zijn van tevreden gebruikers en een campus die zijn uitstraling behoudt.

LOLALIZA APPOINTS QUARES AS FACILITY MANAGER

Calendar icon07 June 2018

On 1st June Quares was appointed as Facility Manager to handle the corrective management of the 113 stores operated by LolaLiza – part of the Belgian PP Retail Group. LolaLiza was launched in 2001 and currently has 96 stores in Belgium, 10 in France, 3 in Luxembourg and 4 in the Netherlands.

QUARES PREFERRED PARTNER IN DESIGN & BUILD FOR C&A

Calendar icon07 May 2018

C&A aims to offer its customers a ‘special experience every day’ when they are shopping. The retailer does this by investing in both its “clicks” and “bricks”. 2018 marks the beginning of a major implementation wave of C&A’s new store concept in which the focus is on a light and modern touch.

Opstart Parkmanagement Dilbeek

Calendar icon29 March 2018

Gisteren vond de informatiesessie voor de opstart van bedrijventerreinmanagement te Dilbeek plaats in het Gossethotel. De gemeente Dilbeek verkreeg subsidie van de Provincie Vlaams Brabant voor de opstart van een duurzaam beheer van de vele industriezones die Dilbeek telt. We kunnen spreken van een talrijke opkomst, maar liefst 40 bedrijven daagden op om te luisteren naar wat parkmanagement hen te bieden heeft.

(Onder)neem een koffie met Vlaio op Industrie Mechelen Noord

Calendar icon16 March 2018

Op 14 maart kwam Vlaio met zijn nieuwe campagne “Blijf niet zitten met je ondernemersvragen”, begeleid van een koffietruck met heerlijke koffie en lekkere koekjes naar Mechelen Noord. Om 10u vond er in Mechelen Campus een kick-off persconferentie plaats met speeches van onder meer Minister van werk en economie Philippe Muyters, Administrateur-generaal VLAIO Bernard De Potter. Eveneens VOKA, Unizo en Flanders Food richtten kort het woord tot de geïnteresseerde bedrijven en de pers.

TOM&CO CHOOSES QUARES AS PROPERTY MANAGER

Calendar icon09 June 2017

Tom&Co, the market leader in the pet store segment, has opted to work with property specialist Quares.

QUARES FACILITATES FOR THOMAS COOK

Calendar icon26 April 2017

Quares Facility Management has expanded its client portfolio with the award of a handsome assignment for Thomas Cook Group Belgium, which has appointed Quares as property & facility manager for its head office and retail network.

Dagvers wordt 'preferred partner' van Quares

Calendar icon18 April 2017

Dagvers en Quares delen een duurzaamheidsvisie. Ze willen samen bijdragen aan de work-life balance van de medewerkers die werken in de bedrijvenparken waar Quares instaat voor het parkbeheer.

QUARES SNARES MANAGEMENT ASSIGNMENT AT PORT OF ANTWERP

Calendar icon01 December 2016

The Quares Property Management team has been appointed as the new administrative and financial manager for the Atlantic House building.

Quares ontwerpt inrichting kantoor en showroom voor Toshiba

Calendar icon29 June 2016

Quares is door Toshiba aangesteld als Project Manager voor het ontwerp en de coördinatie van de inrichting van het nieuwe kantoor en showroom in Zellik, alsook de organisatie van de verhuisbeweging.

QUARES MOVES INTO THE HOTEL SECTOR

Calendar icon23 June 2016

Quares has been appointed Technical Facility Manager for the Belgian hotel portfolio of the German investment company, Union Investment. This portfolio currently includes the Motel One and Radisson Blu Royal hotels in Brussels. This appointment means that Quares Facility Management, which already operates in retail, offices and logistics, has now expanded its service to the hotel sector.

Scapa besteedt facilitair beheer uit aan Quares

Calendar icon11 February 2016

Scapa Belgium heeft het beheer van hun 28 winkels en hoofdzetel toevertrouwd aan Quares. De facility management divisie van Quares faciliteert het high-end fashion merk middels het aanbieden van een 24/7 service desk. De winkels kunnen daarbij ten allen tijde hun technische en facilitaire problemen melden. Quares staat achteraf in voor de aansturing en opvolging van de nodige interventies.

Quares neemt beheertak Knight Frank België over

Calendar icon28 January 2016

Quares, een van de marktleiders op het gebied van beheer van professioneel vastgoed, kondigt de overname van de beheertak van Knight Frank België aan. Door deze acquisitie zal Quares haar positie op de Brusselse kantorenmarkt versterken, alsook haar expertise in duurzaam beheer verder uitbreiden.

THE IMPORTANCE OF SUSTAINABLE MAINTENANCE MANAGEMENT

Calendar icon27 February 2014

The way buildings are managed has undergone a genuine revolution over the past decade. Today, the focus is increasingly on sustainable maintenance management in the broad sense of the word. The word ‘sustainable’ often conjures up images of being environmentally friendly, whereas in fact it covers a wider spectrum of issues. Certainly the priority lies with making carefully considered investments that are part of a long-term vision. And that’s another facet of sustainability: taking decisions that don’t provide an immediate result, but which generate significant cost-savings and quality improvements in the long term.

Zo creëert facilitair beheer een unieke meerwaarde!

Calendar icon06 February 2014

Of het nu om een multinational gaat of een kmo, professioneel facilitair beheer is een must voor elke onderneming. Het leidt niet alleen tot efficiëntieverbeteringen, maar ook tot besparingen en meer duurzaamheid. De meerwaarde van facilitair beheer beperkt zich namelijk niet tot één domein maar bestrijkt meerdere bedrijfsniveaus. Een overzicht!

Hoe ziet het takenpakket van een facility coördinator eruit?

Calendar icon16 January 2014

De facility coördinator krijgt almaar vaker een vaste stek binnen het organigram van een onderneming. Zowat alle werknemers komen er rechtstreeks of onrechtstreeks mee in contact. Toch weet niet iedereen wat de functie van facility coördinator precies inhoudt. Wat is zijn meerwaarde en waar is hij verantwoordelijk voor?

Verhuismanagement: met een gerust hart verhuizen

Calendar icon20 December 2013

Bij verhuizen komt heel wat kijken. Vooral voor ondernemingen wordt het al snel een hele opgave. Met de sturing en expertise van een verhuismanager zal uw verhuisproject daarentegen soepel en zonder problemen verlopen. Een verhuismanager en/of verhuiscoördinator is dus zeker geen overbodige luxe. Zo kan u zich als ondernemer maximaal blijven toeleggen op uw corebusiness zonder kostbare energie te verkwisten aan het coördineren van de verhuizing. Bij een verhuismanager is uw bedrijfsverhuizing in goede handen!

PROFESSIONAL PROPERTY MANAGEMENT: HERE ARE THE BENEFITS

Calendar icon22 November 2013

If you have invested in a commercial building of some sort (logistics, offices, retail), then you have every interest to outsource its management to a professional property manager. You’ll find that a professional property manager is an expert who uses his or her knowledge and experience to carry out property management as efficiently as possible. It also means that you are not overwhelmed with paperwork and management tasks – plus you are able to derive the highest return from your property investment.

De taken van de technisch vastgoedbeheerder

Calendar icon22 October 2013

Technisch vastgoedbeheer zorgt ervoor dat het pand in goede staat blijft en is dus van groot belang voor het behoud van de vastgoedwaarde. Technisch vastgoedbeheer is echter een vak apart en vereist een grondige kennis van inkopen, techniek, de markt en processen. Daarnaast is een basiskennis bouwrecht absoluut noodzakelijk. Ontdek wat het takenpakket van een technisch vastgoedbeheerder zoal inhoudt.

Duurzame bedrijventerreinen zijn de toekomst

Calendar icon08 October 2013

Bedrijventerreinen zijn economisch onmisbaar,. en kunnen daar en boven bijdragen aan een betere leefomgeving. Duurzame bedrijventerreinen bieden bijvoorbeeld heel wat mogelijkheden voor een groenere toekomst met aandacht voor het milieu.

This website uses cookies to make your surfing experience easier.